Az élet egy fos (csetten vendégbejegyzése)

by

Muskátli, húsleves, kutya

Az élet egy fos. E-t megműtötték az onkológián, hétfőn adtam neki küldő-papírt kivizsgálásra, pénteken már műtötték is. Huszonhét év után ezt látod az arcokon: vesebaj, skizofrénia, epebaj, rák, hátgerincferdülés. Ennyi az élet, egy fos.

Apád is elment ma reggel, szegény. Jól meg van vénülve. Mindig csak elmentek.

Főzök egy láboska húslevest ma, végül is így szoktuk, vasárnap van. Aztán majd egyedül el ellegetem. Egyedül még enni sincs kedvem.

M. megint az éjjel jött haza, én meg csak kuporogtam a fotelbe, mint egy rossz kutya, és vártam. De azt hiszed, hogy érdekli is őt? Megjött nagy bagószagúan, koslatott a konyhában, be se köszönt, úgy feküdt le. Szegény gyermek, olyan, mint egy agárkutya, úgy sajnálom, szakad meg a szívem.

Fáj a gyomrom, annyit aggódom miattatok. De kisfiam, mondtam, hogy legalább te vigyázz magadra, mert te nem engedheted meg magadnak, hogy feldobd a talpad. Te nem. Nekem már mindegy. Ne mondd, hogy még csak ötvenhét vagyok. Ötvennyolcadik vagyok, nekem már mindegy. Az élet ennyi: észre se veszed, már el is kapartak, mint egy rossz kutyát.

De én nem hagyom magam, ne aggódj. Valami lesz, megoldjuk, te csak ne félts engem.

Olyan szépek a muskátlik. Hajnalban megöntözgetem, aztán futok megint, este megint megöntözöm. Nagy kövér leveli vannak, és olyan virágok, mint az öklöm. Barátom! Mint az öklöm!

Az élet egy fos.

2 hozzászólás to “Az élet egy fos (csetten vendégbejegyzése)”

  1. kövi sára Says:

    szépek azok a muskátlik! a húsleves aranysárga.

  2. kisen Says:

    ütős. jó.

Vélemény, hozzászólás?

