tönkreteszem az utcai lámpákat

by

elmegyek mellettük, és kaff! zutty! elnémul bennük a fény, csak úgy. na. én tanultam fizikát és metafizikát, sőt egy trafó-tekercset is meg tudok buherálni, szóval láttam szümtükkel, hogy a világ megmagyarázható, szétbontható, összerakható, optimizálható. de ezt a kialvó utcalámpás történetet nem tudom továbbmondani, mert nem értem.

15 hozzászólás to “tönkreteszem az utcai lámpákat”

  1. edo Says:

    az én kezem alatt csak két munkahelyi gép halt meg
    senki sem értette, miért, hogyan
    a rendszergazda azt mondta, h ha a 3. is kipurcan, néha még menjek templomba

  2. seronszton Says:

    elektromagnetizmusunk pusztító…

  3. Licc-Lucc Says:

    Boszor-bábi modern kiadásban…a régi varázslatok mellett beveti az elektromagnetizmust is:) Én inkább egyebeket büvölnék, nem az utcai lámpákat, pl nyári hétvégenként éjjel a diszkó valamint a közeli parkolóban álló autók hangerösítését, aztán alkalomadtán még ezt-azt.
    Megbuherálni melyik trafótekercset ? A nagyon nagy, nagy, közepes, kis vagy nagyon kis feszültségüt ? Erröl további részletek (mármint a trafótekercsröl) a hönszeretett áramszolgáltatónál… Ha netán a
    boszor-bábi a városszélére téved, akkor van esélye hogy lásson pár fejlett trafópéldányt, aztán ha azokat megbuherálja, akkor tényleg annyi lesz az utcai lámpáknak, legsötétebb éjszaka fog következni. Jah még annyit hogy ajánlott ezt a városszéli trafóbuherálást-büvölést tisztes távolból végezni, vagy inkább az Égiekre bízni, hacsak nem akar úgy járni minden boszor-bábiság ellenére mint a néhai villanyszerelö a fázisceruzával…

  4. seronszton Says:

    a szlengem, ó-ó-ó… a buherálás javítást jelent. igaz, hogy csak a tekercseléshez értettem annó, de azt jól csináltam megboldogult leánykoromban😀 (matek-elektrón végeztem, csak később tértem le az igaz ösvényről). kérsz száraz vörös bort?

  5. Licc-Lucc Says:

    Az se semmi, csak már manapság az ilyen kézimunkák egyre inkább kimennek a divatból mint a tekercselés-újratekercselés, tv-rádiójavítás stb. Ezek a mai technológiák eléggé komplexek, de a javításuk nem kíván feltétlenül annyira alapos ismereteket mint annakidején. Én még kifogtam (igaz igencsak fiatalon) az újratekercseléses-alkatrészcserés idöszakot amikor pl a tévéket a szerelöhöz vitték és az a hagyományos módon javította öket, nem az “ebben a modulban van a hiba, akkor kicseréljük a modult” stílusban ahogy manapság csinálják a “jobb” helyeken és nem alkatrész szinten bogarásszák. Az igazság az hogy van sokminden amit már igencsak nehézkes lenne alkatrész szinten javítni.
    Az “igaz úttal” kapcsolatban, hallottam olyan esetröl hogy egy angoltanár egy cégnél számítógépprogramozással foglalkozott és méghozzá igencsak jól csinálta, úgyhogy még nem késö :)) Cseppet se nevezném a müszaki pályát “igaz útnak”😀
    Amúgy mi alapján született ez az utcai lámpás bejegyzésed ?

  6. seronszton Says:

    újabb utcai lámpát oltogattm: így… vajon ez mitől lehet?!

    • Hel Says:

      Szia!

      Újabban velem is előfordul ez az utcai lámpa oltogatás dolog… azóta megtaláltad rá a választ?? illetve még mindig elbűvölöd azokat az utcai lámpákat???

      Üdv!
      Hel

  7. Licc-Lucc Says:

    Lehet pl egy rossz érintkezés vagy egy rossz minöségü égö, láttam olyat hogy az égö aludt el, aztán egy idö után magához tért és ismét világított, megint elaludt, majd egy idö után megint világított s ez így ment egész éjszaka. Igaz ez valami régi típusú utcai lámpánál volt, az újaknál nem tudom mi a helyzet de elméletileg ott is elöfordulhat, pláné ha valami olcsó termék. Az illetékesek meg ejsze nem törik össze magukat a kiégett égök kicserélésével, csak ha igencsak szem elött van a lámpa😀 Legkényelmesebb kiadni alvállalkozóknak a munkát, az Electrica egyet azt fújja hogy elég embere van, de épp akkor nincs elegendö amikor a legjobban kéne.

  8. seronszton Says:

    ez fizika. de hol a metafizika?

  9. Licc-Lucc Says:

    Mostanában semmi “lámpaakció” ?😀

  10. seronszton Says:

    de. folyamatosan oltogatom őket, de unalmas ugyanazt leírni:P amúgy rázok.

  11. Licc-Lucc Says:

    Utcailampa rulz… a nagy szereles utan valamikor telen vakaroztak az electricasok kozvilagitas teren, probaltak valamit kibogozni, de vagy 2-3 napig kinlodtak vele, aztan nem tudom hogy mire jutottak

  12. kövi sára Says:

    és akkor sötét van az uccátokban? :O

  13. Licc-Lucc Says:

    Se elotte se utana😀 Mukodni elotte is mukodott, nem tudom mibe bogozodtak bele a papucsosok (papucs=papucsdacia amivel terepeznek)

  14. haver Says:

    Csákó!

    nem irom le en is, h mennyi lampat kapcsolgattam mar le- fel,de a kornyezetemben mar magatol eszrevette szinte mindenki. gyakorlatilag azt kapcsolom le-fel amelyikre ramutatnak.eleg sokat szorakoztunk mostanaban ezzel. DE kezd most mar nem vicces lenni. a villanykortek belerobbannak az otthoni lampakba ha en kapcsolom fel v megyek e alatta.a hi-fim a tv-m kenyerpirito es sok egyeb tonkrement ahogy hozzaertem. mara mar az otthoni lampakat is tudom le-fel kapcsolni.ezt mar kevesebben hiszik el csak azok akik lattak,ugyh felvettem videora is. kerdeztem mar fizikust,tanart,azt mondtak,h veletlen…
    Valaki vmi okosat tud?

Vélemény, hozzászólás?

