hetedhét román csoda

by

veszem a lapot, kedves csomh, és kapásból leírom azt, amin elcsodálkoztam, meglepődtem, vagy amit örömmel fedeztem fel 1994 és 2004 között (amikor körbetréneltem romániát, öt megye kivételével):

1. tetszik, ahogy lazán, balkáni módon tudnak
“vitatkozni” (nem olyan görcsösen nekiveselkedve, mint mi);
2. ízlik a tochitura nevű moldvai kaja (galacon ettem a legfinomabbat);
3. szeretem ion barbu elvont verseit;
4. megszerettem az ortodox egyházi zenét;
5. csodálom a moldvai kolostorok freskóit;
6. élvezem az olténiai gyapjúszőnyegeket;
7. megilletődtem, amikor ’83-ban találkozhattam Constantin Noica-val.

továbbgurítom a labdát edónak, kis n-nek, lókupecznek, boginak, és ágotának.

Reklámok

6 hozzászólás to “hetedhét román csoda”

  1. seronszton Says:

    jaj, kifelejtettem a dzsesszt…

  2. mezeinelli Says:

    vannak neked meg barbu-versek netten?

  3. seronszton Says:

    offline-kötetem van:)

  4. csomh Says:

    moldvai kolostorok freskói – ezt majd én is megnézem magamnak

  5. csoda7 « n Says:

    […] csoda7 Thursday October 18th 2007, 12:29 pm Filed under: webkettő kövisára felhívására elgondolkodtam mit is tudnék felhozni Románia mentségére. mentségére, mert […]

  6. Csodák, románok - magyar szemmel « Dr. Blondee & the dog blog Says:

    […] jó kis labda pattog körbe Erdélyben élők blogjain. Másodszor itt vettem észre, először Kövi Sáránál láttam, ha még kettőt elolvasok, lehet, hogy meg is kedvelem a román népet és barátok leszünk meg […]

Vélemény, hozzászólás?

